Hincha is de naam van een nieuw bedrijf uit de Golazo Groep van ondernemer Bob Verbeeck. Hiermee zal hij de online gegevens van sportfanaten inzetten voor marketingdoeleinden van bedrijven en organisaties.
Golazo Groep uit Beringen beschikt nu al over heel wat data van deelnemers aan sportwedstrijden en supporters. Dat geldt ook voor sportclubs, federaties, individuele atleten en gegevensmakelaars. De fans laten bovendien zelf heel wat informatie achter op sociale media door pagina’s te volgen en posts te liken. Tel daar de persoonlijke gegevens bij die te pas en te onpas worden opgevraagd en op het internet circuleren. Zo krijg je een berg aan data die erg interessant is voor marketeers.
Met de nieuwe bedrijfstak Hincha gaat Golazo ondernemingen en federaties helpen om de schat aan informatie te kanaliseren voor efficiënte communicatie met de juiste doelgroepen. Het digitale marketingbureau zal mee de strategie bepalen en meten of de doelstellingen van de campagnes (meer groei of omzet) worden bereikt.
CEO Bob Verbeeck is enthousiast: “Met Hincha breiden we het aanbod van onze groep verder uit. Een data-driven benadering is niet langer de toekomst in de sportmarketing, het is vandaag al nodig om bestaande en potentiële klanten beter te kunnen bedienen.”