Technische problemen bij telecomoperator Mobile Vikings (Hasselt) zorgen ervoor dat heel wat klanten afhaken. Volgens oprichter en voormalig CEO Frank Bekkers, komt het nochtans helemaal goed. “Ze werken aan een technische voorsprong op hun concurrenten waardoor het vertrouwen bij de klanten terug zal groeien”, aldus Bekkers in Het Belang van Limburg.
Medialaan, het moederbedrijf van onder meer VTM en Qmusic, nam in 2015 Mobile Vikings over van Frank Bekkers. En ook Hans Similon, die het bedrijf operationeel aanstuurde, koos snel daarna voor een nieuwe uitdaging. Veel plezier heeft Medialaan sindsdien nog niet beleefd aan de operator, die vooral door de uitstekende klantenservice veel zieltjes had gewonnen.
Reden van de malaise is dat Base werd overgenomen door Telenet en door de juridische complicaties daarvan, Mobile Vikings moest overschakelen naar een nieuw netwerk. De overstap naar Orange maakte ook de switch naar een nieuw technisch platform noodzakelijk. Alle klanten moesten onder meer een nieuwe simkaart krijgen. Tot dusver staat de techniek bij Mobile Vikings nog niet op punt, waardoor het klachten blijft regenen. De telefonische klantendienst werd zelfs afgesloten.
Veerkracht
Maar, het komt allemaal wel goed. Dat denkt althans de oprichter en voormalige CEO Frank Bekkers. Naar een reactie gevraagd door Het Belang van Limburg, zegt hij: “Uiteraard vind ik de huidige situatie heel jammer, maar ik weet dat ze door dit proces moeten om binnenkort weer een grote technische voorsprong te hebben op de concurrenten. Ik verwacht dat in maart alle problemen voorbij zullen zijn, en dan zal Mobile Vikings een flinke stap vooruit gezet hebben. Volgens mij zullen de klanten die storingen nog even blijven tolereren, al mag het ook geen maanden meer duren. Het vertrouwen winnen zal een tijdje duren, maar er is een enorme veerkracht. En naar wat ik hoor, staan er de komende maanden een aantal dingen op stapel waar de klanten zeer tevreden mee zullen zijn. Maar daar mag ik niets over zeggen.”