Kim Severy die vele jaren samen met Kim Hardy het succesverhaal van cadeautjesbedrijf Mamzel heeft geschreven, treedt na 2,5 jaar als stille vennoot opnieuw op de voorgrond. Ze koopt alle aandelen over van Kim Hardy, die zich gaat toeleggen op een ander project.
Mamzel ontstond in de eigen huiskamer van Kim Hardy en had als doel zoveel mogelijk andere huiskamers te vullen met geluk, in de vorm van kleine en leuke hebbedingetjes. Die werden via homeparties aan de man/vrouw gebracht door Mamzellen, zoals de energieke demonstratrices van het bedrijf worden genoemd. Kort na de start stapte Kim Severy mee in de zaak en samen bouwden Kim & Kim Mamzel uit tot een stevige kmo. Een eigen bedrijfsruimte in Lummen en een succesvolle e-shop waren enkele stappen in de groeifase.
37 graden
Zo’n 2,5 jaar geleden werd bekendgemaakt dat Kim Severy haar actieve rol in het bedrijf liet varen, maar wel als stille vennoot op de achtergrond zou blijven. Ze richtte onder meer een bezorgservice voor gezonde lunches op en voerde opdrachten uit voor Unizo Limburg en Deusjevoo.
Intussen trok Kim Hardy verder aan de kar van Mamzel. Gaandeweg geraakte ze in de ban van een nieuw project, 37° genoemd. Het is een formule waarbij hedendaagse designers gekoppeld worden aan het handenwerk van mensen met een beperking, waardoor duurzame producten met commerciële potentie gecreeerd worden. “Ik zie veel mogelijkheden in de sociale- en de zorgeconomie. En maak ik tijd in mijn agenda en ruimte in mijn hoofd vrij voor het onverwachte”, aldus Kim Hardy.
Vrolijkheid
En zo treedt Kim Severy opnieuw op het voorplan. “Ik ga inderdaad voor 100% de schouders onder Mamzel steken, daarin gesteund door een team van wijze en fijne investeerders. “Mamzel is altijd mijn dada geweest, waar ik mijn ding kan doen en gewoon kan zijn wie
ik ben”, aldus de nieuwe zaakvoerder. “Mamzel is en blijft voor mij een bedrijf waar zoveel positiviteit, vrolijkheid en speelsheid in zit. Een warme community die ik met heel veel passie en goesting verder wil ontwikkelen.”