De twee belangrijkste magazine voor de Limburgse bouwsector gaan fusioneren. Builders Facts, een uitgave van communicatiebureau Dmotion wordt één met Limburg Bouwt, de uitgave die Ludo Cleeren onder zijn hoede had.
De concepten van beide magazines zijn gelijklopend. De basis wordt gevormd door redactionele artikels over de meest spraakmakende bouwprojecten in Limburg. Daarnaast staat er ook heel wat praktische informatie in voor lokale bouwprofessionals, zoals aannemers en architecten.
De uitgevers Diana Pirard en Heidi Wijgaerts van Builders Facts, bundelen nu de krachten met Ludo Cleeren van Limburg Bouwt. “Met een nieuw concept willen we de mooiste realisaties van de sector nog meer visibiliteit bieden”, zo klinkt het. Tegelijk wordt de ambitie uitgesproken om in 2019 een uitgave in Nederlands Limburg op de markt te brengen.
De fusie laat toe dat beide uitgevers zich meer gaan toeleggen op hun specialisaties. “Onze ervaring als communicatiebureau laat ons toe om de vele starters en groeiers in de Limburgse bouwsector beter te adviseren, zowel inzake strategie als producties”, zeggen Diana en Heidi.
Ludo zal zich toeleggen op de uitbouw van het netwerk. “Nieuwe opportuniteiten worden gecreëerd door mensen samen te brengen”, zegt hij. “In onze BouwArena hebben we daar een schitterende locatie voor. Formules die hiervoor gehanteerd worden zijn o.a. de BouwLunch met Sterrenchefs, thematische werkgroepmeetings, een BouwCafé, de BouwLaunch bij de voorstelling van iedere nieuwe uitgave, en de Kookarena, waarin ondernemers zelf de pollepel ter hand nemen.”
Als symbool van de samenwerking zal nog deze maand een editie verschijnen met elk van de titels op één van de covers.