Deze week is het een kwart eeuw geleden dat het Truiense communicatiebureau Idearté in het centrum van Sint-Truiden de deuren opende. Dat jubileum vieren de drie vennoten Patricia Robinne, Bert Stas en Aline Ghys met een trendboek, dat ze samen met enkele klanten hebben samengesteld.
In Perspectivo, zoals het werk heet, definiëren ze 5 trends, die in evenveel experimenten met klanten gestaafd worden. “We hebben zelf niet alle wijsheid in pacht”, zegt de jongste vennoot Aline Ghys. “Om onze visie te verrijken, bundelden we de krachten met ‘huistrendwatcher’ Herman Konings en enkele bedrijven als Avant, BFV, Bewel, Infraligne en Provincie Limburg.”
In de voorbije 25 jaar veranderde er heel wat. Patricia Robinne blikt nostalgisch terug. “Ik startte in mijn eentje en anno 2018 bestaat ons team uit 15 leden en werken we vooral samen met middelgrote organisaties en bedrijven uit de wijde omgeving van Limburg.” Ook de dienstverlening is enorm verbreed, vult medezaakvoerder Bert Stas aan. “Waar communicatie vroeger beperkt bleef tot commercieel getinte offline acties, opent het internet ongeziene mogelijkheden. SEO/SEA, storytelling en influencers zijn in een vingerknip mainstream geworden. Als full service communicatiebureau moet je hier helemaal in mee zijn.”
Het volledige trendboek is te downloaden via deze link.
JCr/KMe