Hyperlane bestaat amper één jaar en toch heeft het Hasseltse bedrijfje al een grote doorbraak geforceerd. De dienstenleverancier voor bouwers van websites heeft een groot partnership afgesloten met een Amerikaans bedrijf en wil in 2019 de deuren openen van een eigen vestiging in de VS.
Hyperlane is één van de nieuwste telgen uit de bedrijvengroep Maecenas van Jonas Coenen, Pieter Hayen, Dimitri Vandormael en Bram Pieters. “We hebben een platform opgericht voor digitale agentschappen die WordPress of Craft CMS gebruiken om websites voor hun klanten te bouwen”, zegt CEO Dimitri Vandormael (foto). “Wie bij ons inlogt en een logisch stappenplan volgt, heeft de basis van zijn website op enkele minuten klaar. Een droom voor webbouwers en designers, aangezien ze zo enorm veel tijd en rompslomp besparen.”
Freemium
Het platform van Hyperlane zorgt onder meer voor de snelle hosting en toepassingen voor structuur, security, updates en beheer van de websites. “Zo kunnen de ontwikkelaars en designers zich concentreren op hun kernactiviteiten”, aldus Dimitri Vandormael. “Het is trouwens pas na de testfase, dus als de website live wordt gezet, dat wij inkomsten genereren met abonnementsformules. Die zijn afhankelijk van het aantal bezoekers dat de website trekt. 2o’n ‘Freemium-model’, zoals dat heet, werkt erg overtuigend om bij ons klant te worden.”
Zelf naar VS
Door het unieke karakter en het wereldwijde potentieel van de toepassing heeft Hyperlane een partnership kunnen afsluiten met Pixel & Tonic, een Amerikaans bedrijf dat het razend populaire contentmanagementsysteem Craft CMS ontwikkelt en commercialiseert. Daardoor wordt de Hasseltse start-up door de Amerikanen naar voor geschoven als één van de drie geprefereerde hostingpartners ter wereld. “Dit opent heel wat deuren op internationale schaal”, zegt de CEO. “Prospecten en klanten stromen toe vanuit de hele wereld: de Verenigde Staten, Canada, Finland, Nederland, Australië,… Aangezien we hen in alle tijdzones een snelle ondersteuning willen bieden, zullen we weldra een eigen vestiging opstarten in de VS en kijken we vol belangstelling naar de snelle groei in de regio Asia Pacific. Dit alles zonder onze Belgische thuismarkt uit het oog te verliezen” besluit Dimitri Vandormael.