Uiteraard ontsnapt ook de ondernemerswereld niet aan de gekte rond de Rode Duivels. Tal van bedrijven tonen hun sympathie door middel van originele acties. We sommen er een aantal op:
– PAQT Advocaten in Genk is een Post-it-war begonnen op het raam van hun kantoor. Ze dagen hun buren uit om andere designs in het thema te maken.
– Veldeman uit Bree (zelf leverancier op het WK) heeft een internationale competitie opgezet waarbij de medewerkers worden uitgedaagd voor allerlei proeven. Een stevige tribune bouwen, met vrijschoppen de deklat raken,… Een tornooi in het tornooi, zeg maaar.
– Keymaco, het bedrijf van Frank Keijers, heeft (de Japanse) graafmachines geschilderd in de kleuren van de Rode Duivels. Er wordt tevens een gift gedaan aan de ALS Liga (via Simon Mignolet)
– Als België de halve finales haalt en dus Brazilië huiswaarts stuurt, zal Befrako uit Zonhoven zorgen voor een stunt. Het team van Koen Evers (Singer België) zal dan een Belgische vlag van maar liefst 1.000 m2 stikken om er nadien het Zonhovense gemeentehuis Christo-gewijs mee in te pakken.
– En ja hoor: ook de Nederlandse ondernemers supporteren voor België! Aan de Maastrichtsche Golfbaan komen ze samen om de Duivels aan te moedigen, en zullen ze -tussen pils en pinda- ook zakelijke contacten leggen. “Tegen Engeland waren er zo’n 70 aanwezigen van de businessclubs One Two Go en GrensGevallen”, aldus initiatiefnemer Armand Vliegen. “Het volkslied werd ook door de Nederlanders oprecht meegebruld…”
Het kan allemaal maar helpen…