Maandag neemt het communicatiebureau Impuls zijn intrek in de nieuwe vleugel van de Genkse incubator C-Mine Crib. Na vijf jaar in het kasteel Ter Waert in Hoeselt (tegenover het gelijknamige café) keert Impuls dus terug naar zijn roots. “We kunnen er volop netwerken en connecties leggen met andere, veelal jonge bedrijven”, zeggen Managing Partners Stefanie Houben en Jürgen Buekers.
Dirk Houben (60) lag 38 jaar geleden aan de basis van het full service reclamebureau Impuls in Genk. Vijf jaar geleden verhuisde de onderneming naar een kasteel in Hoeselt. Met de verkoop van het domein moest Impuls op zoek naar een nieuwe stek. “De jonge garde onder leiding van mijn dochter Stefanie, Jürgen Buekers en Luc Valvekens was gewonnen voor de bruisende omgeving van C-Mine Crib”, geeft Dirk Houben toe. “Onze business is de jongste jaren meer en meer verschoven richting content marketing en digitale communicatie”, legt Jürgen Buekers uit. “In C-Mine Crib vinden we meteen aansluiting bij start-ups die zich specialiseren in artificiële intelligentie, virtuele realiteit en 3D-animatie. Allemaal vakgebieden die een extra kunnen betekenen voor de communicatie die we voor onze klanten doen”, aldus Buekers.
Talent
“We hebben al veel jonge mensen in dienst en willen straks nog meer jong talent aantrekken”, zegt Stefanie Houben. “In C-Mine Crib zitten we midden de creatieve jonge mensen.” Intussen zijn de laatste dozen van de 25 medewerkers vanuit Hoeselt richting Genk verhuisd. “Een goede gelegenheid om niet alleen de kasten leeg te maken, maar ook om het logo en huisstijl van ons bedrijf eens onder handen te nemen. Die waren na al die tijd wel toe aan een make-over”, zegt Dirk Houben.