Naast één van de populairste muziekfestivals ter wereld, is Tomorrowland ook een totaal belevingsconcept met vele tentakels. Eén daarvan is een nieuwe kledinglijn, die -los van de merchandising voor het festival- in diverse seizoenscollecties op de markt wordt gebracht. La Bottega in Hasselt is uitgekozen om TML by Tomorrowland te verdelen in Limburg. Karine Valy is fier.
Tomorrowland is gekend voor de strenge bewaking van het imago. Alles wat van ver of dichtbij met het festival te maken heeft, moet kloppen in het sfeervolle ‘feel good’ plaatje dat de organisatie heeft uitgetekend. Het verbaast dan ook niet dat de retailers voor de verdeling van hun kledingcollectie zorgvuldig zijn gekozen. Het merk TML by Tomorrowland, dat wereldwijd als een aparte entiteit in de markt wordt gezet, gaat voor Limburg in zee met La Bottega. Het bedrijf van Karine Valy heeft volgens TML de juiste uitstraling.
De collectie bestaat uit diverse kledingstukken: van jurkjes, topjes, t-shirts en shorts, tot jassen en petjes. De naam of het logo van het festival is er discreet in verwerkt. Blikvanger is een jas waar een kleurrijke vogel op geborduurd is. Per stuk is hier (in Portugal) 8 uur met de hand aan gewerkt.
La Bottega neemt de gelegenheid te baat om enkele bijpassende ‘festival-looks’ te lanceren. Het team dat instaat voor personal styling van klanten, heeft make-up-pakketjes samengesteld om helemaal mee te gaan in de sfeer van het festival.
“Het is voor ons belangrijk dat we steeds met nieuwigheden komen”, zegt Karine Valy. “Door de link met Tomorrowland spreken we een publiek aan dat La Bottega misschien nog niet kende. We merken alvast dat de belangstelling groot is.” In de winkel prijken overigens enkele decorstukken van het festival, die zorgen voor de juiste sfeerschepping. Let the madness begin!