Verve is een nieuw bedrijf dat zich heeft gevestigd op de Corda Campus in Hasselt. Het is een platform dat ervoor zorgt dat muziek- en andere festivals alle tickets aan de man brengen. Het systeem beloont ‘ambassadeurs’ die tickets aan hun vrienden aanprijzen en verkopen, met gratis VIP-bandjes, drankbonnen of andere incentives.
Verve is wereldwijd marktleider in deze software. Na het succes in diverse landen, wordt het concept nu België gelanceerd. Vanuit de Corda Campus zullen festivals ondersteund worden zoals Paradise City, Ostend Beach, Les Ardentes en Francofolies de Spa. De beslissing is een vervolg op het proefproject dat vorig jaar voor Les Ardentes werd uitgevoerd. Via Verve werden toen duizenden extra tickets aan de man gebracht, waardoor niet alleen de organisatoren, maar ook de ambassadeurs en hun vrienden er beter van werden.
Jean-Yves Remont, Communications Manager bij Les Ardentes, zegt: “Door de samenwerking met Verve hebben we niet alleen onze omzet kunnen verhogen, het stelde ons ook in staat om een jonger publiek te bereiken en een sterkere band met onze fans op te bouwen.”
“De Belgische festivals behoren tot de beste ter wereld”, zegt Verve-medeoprichter Liam Negus-Fancey (foto). “We zijn heel blij dat we dit jaar kunnen samenwerken met enkele van hen. Ze begrijpen de kracht van trouwe fans die ervaringen delen met hun vrienden. Verve biedt daar nu een platform voor.” De recente grote groei in Europa kwam in een stroomversnelling door samenwerkingen met grote ticketingbedrijven zoals Ticketmaster, Eventbrite, Paylogic en Front Gate-tickets.