Het Hasseltse communicatiebureau Hands (Kristof Schiepers, Laurence Libert en Stijn Martens) heeft zowel een gouden als een zilveren medaille gewonnen bij de uitreiking van de Pearl Awards in New York. Hands was drie keer genomineerd als producent van de Limburg Vakantiegids voor Toerisme Limburg.
De Pearl Awards worden elk jaar georganiseerd door The Content Council, een vakorganisatie in de VS die zich richt op content marketeers over de hele wereld. Bureaus uit meer dan 25 landen zonden hun werk in. Hands haalde zilver in de categorie ‘overheidscampagnes’ en goud in de categorie ‘toerisme’. “Redelijk indrukwekkend”, reageert Kristof Schiepers van Hands vanuit New York. “We stonden op de shortlist tussen kleppers als Sodexo, L’Oréal, Sonos en Audi. Het betekent alvast dat we met onze creatieve campagnes en strategieën een internationale vakjury kunnen overtuigen.”
De Limburg Vakantiegids is ‘een bijhoudboek’ van 300 pagina’s. Lokale ondernemers kunnen er op uitnodiging van Toerisme Limburg hun troeven voorstellen aan potentiële toeristen. “Meer dan 150 publieke en private partners werken mee aan het boek”, aldus Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme die ook was meegereisd voor de uitreiking. “Door onze middelen te bundelen, gaan we versnippering tegen en verhogen we onze slagkracht en impact. De gids is al drie jaar een succesverhaal en zorgt voor meer instroom van toeristen in Limburg. En dat is goed voor de economie en werkgelegenheid.”