De Hasseltse meubelproducent Recor van de familie Corthouts gaat in de aanval tegen buitenlandse concurrenten. Na een voorbereiding van meer dan 2 jaar, lanceert Recor tijdens de Brusselse Meubelbeurs, maar liefst 5 nieuwe productielijnen. “Recor Home, zoals de overkoepelende naam luidt, is allicht het grootste offensief ooit in de Belgische meubelindustrie”, zegt CEO Philippe Corthouts. Met de hashtag #ikkoopbelgisch wordt de klant aangemoedigd om producten van eigen bodem aan te schaffen.
Het Hasseltse meubelconcern Recor bestaat al 70 jaar en lijkt met de lancering van Recor Home aan een nieuw leven te beginnen.“We bereiden ons al twee jaar voor op dit moment en zijn heel blij om eindelijk de resultaten van het werk te onthullen. De vijf collecties van Recor Home spelen in op verschillende interieurstijlen en smaken”, aldus Corthouts. “Klanten die houden van een landelijke stijl of klassieke romantiek, dan wel van trendy urban of luxueus design: ze vinden allemaal een heel gamma van knappe, kwalitatieve meubelen om een totaalbeleving te creëren.” Per thema gaat het onder meer om sofa’s, wandkasten, bedbanken en woon-accessoires.
Alle nieuwe producten hebben een uitgesproken vormgeving, waarbij (onder meer) een beroep werd gedaan op Limburgse ontwerpers als Studio Segers en Roel Vandebeek (wiens expo in Thor Central trouwens is verlengd tot Kerstavond).
De groots opgezette marktintroductie gaat gepaard met een nieuw shop-in-shop retailconcept dat in diverse kwalitatieve meubelzaken zal uitgerold worden. Om de marketing te ondersteunen, zal het Belgische karakter van de collecties in de verf worden gezet. “De meubels worden zo goed als allemaal in eigen bedrijven gemaakt en we zijn ervan overtuigd dat we met Recor Home ook de consument gaan kunnen overtuigen. Kwalitatief en betaalbaar designmeubilair van Belgische makelij, dat zou iedereen moeten vervullen van trots.”