Rolmodellen die jongeren aanmoedigen om ondanks alle problemen, hun dromen toch na te jagen. Dat is het opzet van Impact! , een campagne opgezet door de Koning Boudewijn Stichting en het reclamebureau BBDO. Eén van die opgevoerde rolmodellen is Dogan Ercan, de jongeman uit Sledderlo (21) die er op korte tijd in slaagde om een internationaal modemerk te lanceren.
Dogan Ercan begon zijn ondernemerscarrière op de schoolbanken, toen hij als 14-jarige tweedehands gsm’s ging verpatsen. Op zijn 18e startte hij met zijn makkers Eyup Demir en Samir Jaafar een kledinglijn. Ze legden samen 6.000 euro startkapitaal en vertrokken naar Turkije om er een producent te vinden. “Een kebabzaak openen was niet onze ambitie”, zegt Dogan Ercan.
Het was heel moeilijk, maar uiteindelijk geraakte het kledingmerk Dèscy gelanceerd. Met veel succes, want intussen geniet het label internationale faam. De boodschap van liefde en verdraagzaamheid die hij via zijn kleding wil verspreiden, slaat duidelijk aan. Daarmee ligt de wereld aan de voeten van de Genkse ondernemer en zijn medemaats. Een rolmodel waardig…