De Limburgse telecom- en datagroep Essec-BNS heeft een participatie genomen in Mediawave, het bedrijf van Mario Briers. Mediawave is gespecialiseerd in ‘digital signage’, een systeem waarbij commerciële en informatieve boodschappen op tv-schermen en reclamezuilen in bijvoorbeeld horecazaken, winkels en openbare gebouwen te zien zijn.
“De integratie van deze activiteiten past in het kader van het strategisch plan om het productaanbod van de Essec Group te verruimen”, zegt Bart Bylemans, eindverantwoordelijke van de divisie BNS. “Het is een communicatiemiddel om onze andere productlijnen in de kijker te plaatsen. Ook andere organisaties ontdekken de kracht en flexibiliteit van dit imago bevorderend medium om snel en to-the-point te communiceren met hun werknemers, klanten en bezoekers.”
Met deze participatie stapt Essec Group dus in commerciële communicatie, met onder meer de creatie van multimedia content, capturing en montage van video, distributie van content over multisite locaties, enzovoort. Mario Briers, zaakvoerder en stichter van Mediawave, zal binnen de nieuwe groep de divisie voor digital signage leiden. Hij heeft grootse plannen voor de toekomst: “We hebben duidelijke keuzes gemaakt in welke markten we het verschil kunnen maken, en de mogelijkheden zijn quasi onbeperkt”, aldus Mario Briers. “Zo voorzien we bijvoorbeeld een platform voor HR-communicatie, specifieke toepassingen binnen de autosector en zijn we volop bezig om de klantenbeleving in verticale retailsegmenten drastisch te verbeteren door allerlei interactieve oplossingen.”
Om deze groei te bewerkstelligen heeft de Essec Group extra mankracht nodig. De groep is vandaag op zoek naar een tiental IT-ers, administratieve medewerkers en ontwikkelaars.