Hoe kan een beginnend bedrijf het best uit de startblokken schieten? Door meteen een dikke vis als klant binnen te halen… Met dat idee heeft Limburg Startup een project opgezet waarbij starters 10 minuten de tijd krijgen om de CEO van een groot bedrijf te overtuigen.
Het platform Limburg Startup wil jonge ondernemers helpen bij de zoektocht naar nieuwe klanten. “We merken dat heel wat starters producten of diensten aanbieden die een meerwaarde voor een groot bedrijf kunnen betekenen”, zegt Marc Beenders, coördinator van Limburg Startup. “Het is voor hen echter niet evident om toegang te krijgen tot beslissingnemers. Daarom hebben we ‘Pitchen voor de CEO’ opgezet, een initiatief waarbij CEO’s de tijd nemen om aandachtig te luisteren naar de voorstellen van startende ondernemers.”
De eerste sessie vindt op 24 februari plaats bij Skondras, het internationaal verkoopondersteunend bedrijf dat zich sinds kort heeft genesteld in de vroegere LRM-kantoren. “Als gevestigde waarde zoek ik graag aansluiting bij de bruisende startup-community in onze regio”, verklaart CEO Stijn Skondras zijn deelname aan het project. “Ik zoek bij startups nieuwe mogelijkheden om de dienstverlening van mijn bedrijf te optimaliseren. Ik kijk uit naar de innovatieve ideeën en misschien zelfs een heel andere aanpak voor Skondras…”.
Kandidaten die willen pitchen kunnen een mailtje sturen naar M.beenders@limburgstartup.be