In ‘echte’ horeca investeert LRM principieel niet. In een platform dat de hele sector wil professionaliseren wel. Zoals Growzer, een gloednieuwe digitale toepassing die op eenvoudige manier de link legt tussen de horeca-uitbater, zijn leveranciers en de voedingsproducenten.
Wie Growzer een brief stuurt, komt uit op de Corda Campus. Het jonge bedrijfje van Managing Partner Thierry Vanhumbeeck heeft de niet bescheiden ambitie om de horeca te professionaliseren. Hoe? Door een online tool te bouwen waarin dagelijkse processen makkelijk kunnen uitgevoerd en beheerd worden. Het gaat dan vooral om bestellingen en betalingen, gekoppeld aan de witte kassa, de boekhouding, het reservatiesysteem, tijdregistratie, enzovoort. Er kan ook informatie over de kostprijs, winstmarges en andere parameters uit Growzer worden gevist.
“Eigenlijk is het een 360°-managementplatform,” zegt Stijn Bijnens, CEO van LRM. “Deze digitale toepassing is noodzakelijk om te kunnen groeien en zo de tewerkstelling in de sector veilig te stellen.”
“Klopt,” aldus Thierry Vanhumbeeck van Growzer. “De komst van de witte kassa is een ’trigger’ voor een verdere digitalisering van de sector. Dit platform kan een belangrijke verhoging van de efficiëntie betekenen voor zowel horecaondernemers, groothandelaars als fabrikanten. Growzer heeft dan ook de ambitie om de nieuwe professionele norm te worden binnen de Belgische horecasector.”