CityLife, Qustomer en Het Opzet, drie Belgische marktleiders op het vlak van getrouwheidsplatformen, bundelen hun verschillende betaal- en spaarkaartapplicaties in tot “Joyn”. Dankzij de fusie wordt Joyn het grootste digitale getrouwheidsprogramma voor consumenten en handelaars. Joyn brengt 1,4 miljoen gebruikers in contact met maar liefst vierduizend handelaars.
Hoe het werkt? “Tien verschillende spaarkaarten voor de bakker, de kapper en de lokale kledingwinkel zijn niet meer van deze tijd,” aldus CEO Frank Bekkers. “Met Joyn brengen we alle spaarkaarten samen in één kaart en smartphone-applicatie. Hiermee krijgt de gebruiker een enorm netwerk van handelaars en voordelen ter beschikking.”
Ook voor de Belgische handelaars, die het niet gemakkelijk hebben door de opkomst van e-commerce, biedt Joyn mogelijkheden, bijvoorbeeld door via e-mail hun klanten te contacteren. “Je kan met onze kaart ook betalen via Payconiq,” aldus de CEO uit Hasselt. “Maar hier stopt het niet, hier begint het net. Ons netwerk vormt op dit moment een onderzoekslab van 1,4 miljoen gebruikers. En hiermee kunnen we veel meer doen, zoals steden en de regio’s versterken.”