Nu donderdag gaat Karen Hellemans bij kledingketen JBC aan de slag als Chief Marketing Officer, een taak die tot voor kort bij CEO Bart Claes lag. Ze kijgt als taak mee om via online en offline-kanalen, JBC als ‘love brand’ kracht bij te zetten. Karen Hellemans gaat rechtstreeks rapporteren aan Bart Claes, zodat die zich voor de volle 100 procent kan concentreren op zijn rol als CEO.
De nieuwe Chief Marketing Officer heeft een achtergrond in de tijdschriften-business. Zo was ze tot voor kort Directeur Magazines bij De Persgroep Publishing, waar ze onder andere instond voor de herlancering van Story, de hervorming van Magnet, het opzetten van Goed Gevoel Happy Summer en de betere positionering van de tv-tijdschriften. Die job heeft ze net 1 jaar gedaan. Voordien was ze Business Director bij Sanoma Magazines.
Ze ziet zelf de uitdaging positief tegemoet: “JBC is een no-nonsense, positief en dynamisch familiemerk dat in volle digitale transformatie is. De retailsector en de zoektocht naar nieuwe businessmodellen en nieuwe mogelijkheden zoals e-commerce fascineren me. Sterke merken hebben me bovendien altijd gepassioneerd. Ik heb dan ook ontzettend veel ‘goesting’ om mee verder te kunnen bouwen aan een merk als JBC.”