Tim Houbrechts en Tom Smeets gieten de activiteiten en events die ze tot dusver ‘voor de fun’ organiseerden, in een nieuw eventbureau. Hood and Tell is de naam van de organisatie. “Een logische stap, omdat onze events zoals Aper’eau, de Kadee jongerenkampen of de sportdag Olympische Droom proporties zijn gaan aannemen die een vaste structuur en een professioneel team vereisen,” zegt Tom Smeets, die ook zaakvoerder is van communicatiebureau Onoff (foto boven). “We bereiken met deze evenementen jaarlijks 3.500 kinderen, 1.000 sporters en 40.000 jongvolwassenen. Willen we blijven groeien, en dat is toch de ambitie, dan moet er geïnvesteerd worden.”
Hood and Tell gaat van start met 3 vaste medewerkers en een 50-tal freelancers. “We willen geen traditioneel evenementen- of activatiebureau,” zegt Tim Houbrechts, die de dagelijkse leiding in handen zal nemen (foto onder). “We vertrekken telkens van een wit blad en proberen een authentiek verhaal te vertellen dat verder gaat dan amusement, lekker eten of een spectaculaire licht- en geluidsshow.” Projecten die bij Hood and Tell op stapel staan, zijn onder meer de uitbreiding van Aper’eau naar diverse grootsteden in het land (vandaag in Hasselt, Antwerpen en Mechelen), en zomerkampen voor kinderen die ‘inhouse’ bij bedrijven zullen plaatsvinden. Hood and Tell vestigt zich net als Onoff onder het groene dak van de Corda Campus.