Hoe kunnen we Limburgse bedrijven en ontwerpers die uitblinken met hun designspullen, internationaal in de kijker zetten? Als antwoord op die vraag nodigden Comosie, Cultuurplatform Design en IDE, een aantal toonaangevende design-bloggers uit voor een driedaags bezoek aan onze provincie. De invloedrijke ‘journalisten’ gingen onder meer een kijkje nemen bij Michaël Verheyden, Piet Stockmans, Roel Vandebeek, Tribù en Arte International. Er waren ook ontmoetingsmomenten met andere, jonge Limburgse ontwerpers. Van architect Bart Lens, geflankeerd door gedeputeerde Igor Philtjens (foto onder), kregen ze woensdagmiddag een boeiende presentatie.
“Deze bloggers hebben een sterke affiniteit hebben met design en communiceren met passie over wat ze zien, ontdekken en beleven, zegt Christiaan Kastrop van Comosie. “Door hun ervaringen te delen met hun volgers, kunnen zij een heel grote groep van designliefhebbers bereiken. Het zijn echte ‘influencers’. Daar kan geen klassieke advertentietechniek tegenop. Persoonlijke beleving en passie reiken immers veel verder. Het bezoek van deze internationale bloggers is dan ook een zegen voor onze Limburgse designers.”