Tegel- en klinkerfabrikant Marlux uit Tessenderlo (CRH-groep) wordt de nieuwe hoofdsponsor van de veldritploeg rond Mario De Clercq en manager Jurgen Mettepenningen. Renners als Kevin Pauwels en Klaas Vantornout zullen moeten zorgen voor de visibiliteit van het Limburgse bedrijf. Marlux vervangt Sunweb als één van de hoofdsponsors vanaf 1 januari 2016 en blijft minstens 5 jaar. De andere hoofdpartner Napoleon Games, blijft op post, zodat de naam van het team voortaan Marlux-Napoleon Games zal zijn.
Tegelijk kondigt de ploeg ook een vernieuwde samenwerking aan met de Beringse fietsenfabrikant Ridley, die op amper een steenworp van Marlux verwijderd is. De profs en beloften zullen ook de komende 5 jaar hun kunstjes mogen vertonen op de fietsen van Ridley. “Zij zijn voor de cyclocross wat Ferrari voor de F1 betekent,” zegt teammanager Jurgen Mettepenningen over Ridley. “Ze garanderen ons fietsen van topkwaliteit.”
Jochem Aers, CEO van Ridley, is eveneens tevreden: “Marlux-Napoleon Games is één van de grootste ploegen in het veldrijden. Heel wat kampioenen dragen hun truitje. Zij pushen onze fietsen tot de limiet. Dankzij hun input slagen we erin om hen de best beschikbare producten te leveren.”