Essec-BNS, de onlangs gefusioneerde integrator van ICT- en telecomoplossingen, heeft dinsdag op een druk bijgewoond seminarie in Genk, enkele vernieuwende toepassingen aan het grote publiek voorgesteld. “Het doel van het samengaan tussen Essec en BNS is om onze klanten een ‘one stop shop’ voor telefonie en data te kunnen aanbieden,” zeggen Mark Decat en Bart Bylemans. “Vandaar dat we onze respectievelijke klanten willen laten kennismaken met het totaalaanbod, en tegelijk enkele primeurs lanceren.”
Eén daarvan is de koppeling die Essec-BNS heeft gemaakt tussen de klassieke telefooncentrale van KMO’s en het Skype for Business-platform van Microsoft. “Hoe je het ook draait of keert, een klassiek telefoontoestel met vaste lijn biedt nog altijd de meest kwalitatieve manier om een helder telefoongesprek te voeren,” legt Bart Bylemans uit. “Via de telefooncentrale zijn hier vele mogelijkheden aan verbonden, zoals iemand in wacht zetten, doorverbinden, enzovoort. Anderzijds heb je op je computer het hele Microsoft-pakket, met moderne communicatietoepassingen als e-mail, chat, agendabeheer, enzovoort. Nu hebben wij dus, samen met Alcatel Lucent Enterprise, de telefooncentrales gekoppeld aan de mogelijkheden van computers, laptops, tablets, enzovoort.”
“Concreet houdt dit in dat je bijvoorbeeld bij een binnenkomende oproep de fiche met gegevens van je correspondent te zien krijgt,” vertelt Mark Decat. “Je kan meteen een vergadering inplannen of een document per e-mail versturen terwijl je aan het bellen bent. We koppelen dus de voordelen van moderne digitale communicatie aan de hoge kwaliteit van vaste telefonie. Dit is de toekomst, en nu ook bereikbaar voor KMO’s.”