Lummense lakkerij heeft lak aan de crisis

Alural Lummen, een onderneming uit de Reynaers-groep met specialisatie in het poedercoaten van aluminiumproducten, voorspelt ondanks de kwakkelende economische conjunctuur, een omzetstijging voor 2014. Dat was ook al het geval in het voorbije boekjaar, waarin Alural Lummen wist te groeien van 14,3 naar 15,6 miljoen euro, een toename van zo’n 9 procent. “En dat in een jaar waarin de vooropgestelde herneming van de conjunctuur uitbleef,” stellen de bestuurders van Alural. De winst was evenwel lager, onder meer omdat er meer betalingskortingen moesten toegestaan worden en de belastingen waren toegenomen.

AluralAlural wil gelijkmatig met de omzet, in 2014 ook het personeelsbestand laten toenemen. Daarbij wordt echter enige voorzichtigheid aan de dag gelegd. De focus ligt op het behouden van de 140 mensen die er vandaag werken (in het zusterbedrijf in Tisselt werken ongeveer evenveel collega’s). Hun kennis en ervaring worden via interne opleidingen verder aangescherpt. Werknemers met een grote betrokkenheid ten opzichte van de bedrijfsdoelstellingen is volgens de Alural-directie dé sleutel voor een succesvol HR-beleid. Op dezelfde manier kondigt Alural een samenwerking aan met klanten en leveranciers om innovatieve producten te gaan ontwikkelen.