Niet alleen het trouwkleed van Kim Kardashian vindt zijn oorsprong in Genk. Na Martin Margiela duikt er nog een mode-ontwerper uit de creatieve hoofdstad op met wereldwijde ambities. Het kledinglabel F. Egidio, genoemd naar Egidio Fauzia (op de foto met blauwe trui), wil een nieuw concept in de kledingwereld introduceren.
De voormalige ontwerper van het merk Kyuso, werkt daarvoor met pop-up-showrooms. Hij laat zijn ontwerpen zien op tijdelijke locaties, geeft er persoonlijk advies, neemt zelf de maat op, en maakt dan eigenhandig het unieke stuk. “Door deze aanpak sluiten we alle tussenpersonen uit die ervoor zorgen dat een kledingstuk duurder wordt”, aldus Egidio. “Onze klanten krijgen de nieuwste collectie dus rechtstreeks vanuit de producent geleverd. En dit geeft mij de mogelijkheid topkwaliteit te leveren tegen de scherpste prijs mogelijk. Een win-winsituatie.”
Na een succesvolle try-out in thuishaven Genk, Turnhout en Maastricht, zijn weldra Antwerpen (12-14 sept.), Amsterdam en Wenen aan de beurt. De pop-up-showrooms worden opgezet door Eksturstore, het Hasseltse bedrijf van Leen Thys en Christiaan Kastrop, dat gespecialiseerd is in online retail, maar nu dus ook offline zal assisteren om kwaliteitsvolle designproducten aan de man/vrouw te brengen.