Jean-Paul Teyssen, CEO van Carglass, is uitgeroepen tot de HR-CEO van het jaar. Hij krijgt de prijs omwille van zijn uitgesproken mensgerichte visie en aanpak. De prijs wordt uitgereikt door het HR-vakblad Peoplesphere, die via het concours wil duidelijk maken dat niet alleen de HR-verantwoordelijken oog moeten hebben voor de medewerkers in een organisatie.
“Onder leiding van Jean-Paul Teyssen bewijst Carglass dat het investeren in de tevredenheid van medewerkers en economisch succes, geen tegengestelden zijn,” zegt Jean-Paul Erhard, uitgever van Peoplesphere. “Meer nog, via zijn Carglass Circle of Success toont hij dat investeren in de tevredenheid van medewerkers leidt tot meer tevreden en loyale klanten, en dus ook een beter bedrijfsresultaat.”
Het is de eerste keer dat Peoplesphere iemand van buiten het HR-vakgebied beloont. Voor Jean-Paul Teyssen is de award een hele eer: “Ik moet echt mijn team feliciteren, want dat ik nu deze award krijg, is zeker niet alleen mijn eigen verdienste. Bij Carglass is het onze overtuiging dat als je ‘business excellence’ wil behalen, je je moet focussen op twee dingen: je eigen medewerkers en je klanten,” legt hij zijn visie uit. “Wij creëren voor onze medewerkers een Carglass-spirit zodat mensen trots zijn hier te werken, waardoor ze de verwachtingen van de klanten willen en kunnen overtreffen. Voor de klanten willen we een uitzonderlijk merk uitbouwen, we willen onze klanten ‘delighten’ door een superieure service te bieden. Op die manier zullen we ook de aandeelhouders tevreden stellen, want gegarandeerd volgen de resultaten dan ook.”