De Wijnmakelaarsunie in Diepenbeek heeft een uitstekend jaar achter de rug. Het familiebedrijf van John Monard publiceerde zopas een jaarrekening, waarin (omgerekend naar 12 maanden), de omzet klom tot zo’n 21,7 miljoen en de winst groeide tot gemiddeld 1,1 miljoen per jaar.
“De strategische beslissingen hebben ons inderdaad geen windeieren gelegd,” zegt zaakvoerder John Monard. “We hebben bijvoorbeeld meer Italiaanse wijnen van bijzondere domeinen in ons gamma opgenomen.” En ook in de komende maanden wordt er fors geïnvesteerd in nieuwe strategische actiepunten. “Zo vernieuwen we onze kelders momenteel, met speciale aandacht voor gezellige degustatieruimtes, en displays voor de collecties van bijzondere wijnen,” zegt hij.
“We willen meer mensen hier uitnodigen en hen een unieke beleving van onze producten meegeven. Er zullen heel regelmatig topsprekers met een passie voor wijn komen vertellen. We hebben ook een kok in dienst genomen die de perfecte gerechten kan serveren bij onze proeverijen. En de rondgang in onze kelders krijgt een hogere museumwaarde, waarbij de unieke pronkstukken die we in de loop der jaar verzameld hebben, een ereplaats krijgen. Deze manier van relatiebeheer met onze klanten, ligt ons beter dan de harde commerciële aanpak. Wat niet wil zeggen dat de investeringen daarom minder groot zouden zijn,” aldus nog John Monard.