VR Maasmechelen Tourist Outlets, de vennootschap boven het merkendorp Maasmechelen Village, heeft opnieuw een verlies geboekt van zo’n 17,2 miljoen euro. Daarmee komt het negatief eigen vermogen van het bedrijf uit op 161 miljoen euro, de schulden op zo’n 205 miljoen euro. Aan de inkomstenzijde heeft de firma 16,5 miljoen euro ontvangen, voornamelijk commissies van de merken die in Maasmechelen Village verkopen. Dat is zo’n 2 miljoen meer dan in 2010.
Toch maakt eigenaar Value Retail zich geen zorgen. En wel hierom:
– Er hebben zich nieuwe bekende merken aangemeld als Ugg Australia, Neuheus, Stijn Helsen, Michael Kors, Lacoste, Rodania en Gaastra Footwear.
– De bestedingen per klant zijn gestegen met bijna 5 procent.
– De merken hebben in totaal voor bijna 13 procent meer verkocht.
– De marketing naar kapitaalkrachtige consumenten uit onder meer Amerika, Rusland, India, het Midden-Oosten, China, Japan en Zuidoost-Azië wordt opgedreven.
– Er zouden nieuwe leningen kunnen afgesloten worden.
– Het onroerend goed wordt hoger geschat dan in de boeken is opgenomen.
Meer nog, Value Retail stelt dat door de verrekening van het onroerend goed, van de schuld aan de Europese holding van Value Retail en van de obligaties, er een netto-actief is van 14,6 miljoen in plaats van een passief van 162 miljoen.
Life goes on in The Village…