Het social business medium Repsite.biz is gestart met de doorlichting van 150 Limburgse bedrijven om te weten te komen hoe ‘jeugdvriendelijk’ ze zijn. Het gaat vooral over hun openheid en de kansen die ze bieden aan jongeren van de huidige Y-generatie. “Het doel is om jongeren een objectief beeld te geven van de mate waarin lokale topbedrijven open staan voor nieuw talent,” zegt Werner Couck van Repsite.biz. “Daarvoor zullen punten toegekend worden aan parameters zoals de mate waarin een bedrijf studieprojecten met scholen heeft lopen, stagiairs aan de slag heeft, aan campus recruitment doet of de verhouding van jonge werknemers op het totale aantal personeelsleden.”
Vlaanderen
Repsite.biz heeft voor dit project zelf een beroep gedaan op jongeren, die in het kader van hun stage een enquête hebben opgesteld en verwerkt. Bedrijven die niet reageren worden ook als dusdanig in de rapportering opgenomen. “Dan geven ze immers aan dat jong talent niet belangrijk is voor hen”, aldus nog Couck. In juni worden de resultaten verwacht voor de Limburgse ondernemingen. In een latere fase zullen ook de bedrijven in andere provincies aan dit onderzoek onderworpen worden.