IMG00227-20110521-1507-300×225-1

Zilver voor To The Point Events, brons voor Cocomo

Donderdagavond werden de prestigieuze BEA Awards uitgereikt voor de beste evenementenbureaus van het land. Daarbij kaapten 2 Limburgse ondernemingen een zilveren en een bronzen medaille in de wacht:

Kinderen konden bij Tessenderlo Chemie hun eigen shampoo en haargel maken.

To The Point Events uit Zonhoven, het bureau van Bart Koninckx en Stefan ‘Benji’ Kerkhofs, greep maar net naast de allerhoogste onderscheiding en werd met een zilveren BEA bekroond voor het evenement ‘Bringing Chemistry to Life’ in het kader van de opendeurdagen bij Tessenderlo Chemie. Een moderne tentoonstelling in een opmerkelijk tentencomplex en een interactieve doe-weide voor jong en oud, waren de blikvangers van deze happening. “Dit is een mooie erkenning voor de tonnen energie die we sinds de start, exact 5 jaar geleden, in To The Point Events gestoken hebben,” zegt Bart Koninckx. “Bij de oprichting van het bedrijf wisten we immers nog niet dat er een economische crisis zat aan te komen. Dankzij onze creatieve aanpak konden we desondanks toch ieder jaar mooie groeicijfers voorleggen.”

To The Point Events kreeg nog meer goed nieuws, want uit de jaarlijkse bevraging van het vakblad Experience kwam naar voor dat het bureau zich op de 4 criteria (naambekendheid, klantentevredenheid, creativiteit en aanbeveling) het best scorende Limburgse evenementenbureau mag noemen.

KaThee
Naast To The Point Events mocht ook Cocomo uit Hasselt op de eerste rij van de BEA Awards plaatsnemen. Het event- en conceptbureau van Bert Lambrechts en Lut Wyers ontving een bronzen BEA voor het ontwikkelen van de nieuwe identiteit van de KT-scholengroep in Hasselt. “Het project draait rond de uitwerking van de identiteit en beeldvorming van de scholengroep,” vertelt Lut Wyers. “We kozen voor de ontwikkeling van een figuur, KaThee genaamd, die de kernwaarden van de 7 scholen uitstraalt. Hier werd dan een heel concept op gebaseerd, met onder meer een event in het Hasseltse stadspark, een eigen liedje, animatie op de speelplaatsen, acties naar leerkrachten en ouders,… kortom, een mooie opdracht voor ons om dit verhaal van a tot z te mogen invullen.” En dat vond de jury ook…