Brouwerij De Halve Maan, bekend van het bier Brugse Zot, sloeg dit jaar de handen in elkaar met De Warmste Week en organiseerde een hartverwarmende actie. Er werd een exclusieve Special Edition van de Brugse Zot Blond ontwikkeld in een grote fles van 75cl, met als boodschap om het bier te delen met vrienden of familie. Voor elke verkochte fles van deze ‘Warmste Zot’ ging een deel van de opbrengst naar De Warmste Week.
De actie heeft alle verwachtingen overtroffen. “Dankzij de inzet van onze trouwe klanten, partners en alle bierliefhebbers werd het indrukwekkende bedrag van 55.110 euro opgehaald”, aldus Xavier Vanneste. “Het ingezamelde geld gaat integraal naar het DWW-fonds, dat zich dit jaar inzet voor initiatieven rond eenzaamheid. De steun zal een verschil maken voor vele mensen in onze maatschappij. We e zijn ontzettend trots dat we samen met onze community dit prachtige resultaat hebben kunnen neerzetten. Het toont aan wat we kunnen bereiken als we samen de schouders onder een goed doel zetten.”