Een kwart van de Belgen voelt zich vandaag niet meer welkom bij hun bank, zo blijkt uit een bevraging van vdk bank bij meer dan 1.000 Belgen. Ze missen menselijk contact: een vaste contactpersoon die begrijpt wat ze nodig hebben. Om duidelijk te maken dat in digitale tijden er nog steeds meer dan ruimte genoeg is voor persoonlijk contact, lanceert VDK Bank een opvallend nieuw symbool: de dichterbij-bank.
Het komende jaar wil VDK Bank België dus doorkruisen met een zitbank. Niet zomaar een bank, maar eentje met een bijzondere vorm waarop iedereen zijn of haar persoonlijke vragen rond geld kan stellen aan een financieel expert van VDK Bank. De bank wil daarmee tegemoet komen aan het gevoel dat Belgen zich niet meer welkom voelen bij hun bank.
Dichter bij de klant
Leen Van den Neste, CEO van VDK Bank, gaf zopas het startschot voor het tijdelijke en rondreizende openluchtloket op de Veemarkt in Kortrijk.
“We omarmen de digitale revolutie, maar zullen het echte menselijke contact nooit opgeven”, aldus Van den Neste. “Digitale alternatieven om bankzaken van mens tot mens te bespreken, zijn voor veel Belgen simpelweg onvoldoende. Ruim de helft vindt het zelfs problematisch om alles telefonisch of online te moeten regelen. Denk aan vragen over spaargeld, beleggingen of een lening om je droomhuis te kunnen kopen of te renoveren. En terecht. Met onze bijzondere zitbank tonen we dat wij als bank zo dicht mogelijk bij de mensen willen staan.”