hars_kunstveiling_23 kopie

Creatieve cadeaus kopen voor klanten

Hars, de vzw die advocaat Erik Monard aanstuurt om jongeren met een beperking te ondersteunen, pakt voor bedrijven uit met een mooi initiatief. Als relatiegeschenk voor de eindejaarsperiode kunnen er unieke kunstwerken worden aangekocht, gemaakt door de jongeren zelf. Onder meer JBC en Fryns maakten al van het aanbod gebruik.

Hars wil jongeren met een beperking de kans geven om hun talenten te laten schitteren door middel van handgemaakte kunstwerken. “Het resultaat is zoveel meer dan alleen een product. Het is een verhaal over inclusie, creativiteit en het zichtbaar maken van deze jongeren en hun bijdrage”, zegt Erik Monard.

Regelmatig worden de kunstwerken via een veiling verkocht. Op de website staat bovendien een ruime keuze aan beschikbare creaties en afgewerkte producten. De opbrengst gaat integraal naar de ondersteuning van de jongeren en de instelling waarin ze verblijven (Sint-Gerardus in Diepenbeek).

Maar: Hars heeft ook formules uitgewerkt waarbij kunst op maat kan gemaakt worden van elk bedrijf. Speciaal voor de eindejaarsperiode, als er unieke relatiegeschenken nodig zijn voor personeel, klanten en leveranciers, werken de mensen met een beperking een voorstel uit naargelang de gewenste branding van het bedrijf. Onder meer JBC en Fryns hebben al een reeks op maat besteld.

Hars nodigt alle andere Limburgse bedrijven uit om het aanbod te ontdekken en als maatschappelijke bijdrage de relatiegeschenken op deze manier aan te kopen.