De merken Belberry en Wildiers blijven elk hun unieke identiteit behouden en zullen verkrijgbaar blijven binnen hun bestaande distributiekanalen. De overname biedt Belberry de kans om Wildiers’ reputatie voor kwaliteitsvolle, ambachtelijke producten verder uit te dragen, terwijl Wildiers op zijn beurt kan genieten van Belberry’s internationale netwerk en exportervaring.
Deze strategische stap kan helpen om het unieke karakter van Wildiers’ producten ook buiten België bekend te maken, denkt Thierry Vandererfven namens Belberry. Wildiers geniet in eigen land ruimschoots bekendheid in de sector.
Stijgende vraag
Belberry produceert dagelijks ongeveer 4 ton aan delicatessen wat overeenkomt met ongeveer 25.000 verkoopseenheden, dit met een 15-tal voltijdse medewerkers. Met de acquisitie van Wildiers komt daar nu dagelijks 1 ton bij, wat Belberry in staat stelt om nog beter in te spelen op de stijgende vraag naar ambachtelijke kwaliteitsproducten, zowel in binnen- als buitenland.
Belberry kijkt naar het zeggen van bedrijfsleider en eigenaar Thierry Vandererfven nog verder naar acquisities van ambachtelijke voedingsproducenten in het ‘shelf stable gourmet segment’.