Als een van de drijvende krachten en partners in deze ambitieuze onderneming, is Citymesh verheugd om zijn leiderschap in B2B-telecom uit te breiden naar de consumentenmarkt door middel van deze strategische samenwerking met de DIGI Group, een Europese leider met meer dan 26 miljoen tevreden klanten in Roemenië, Spanje, Italië en Portugal.
Citymesh heeft altijd voorop gelopen op het gebied van innovatie in B2B-telecom en heeft benchmarks gezet voor kwaliteit en betrouwbaarheid. “Met DIGI Belgium brengen we hetzelfde niveau van engagement naar de B2C-markt”, zegt Mitch De Geest, CEO van Citymesh. “Deze samenwerking combineert de schaal en internationale ervaring van DIGI Group met de lokale expertise van Citymesh, waardoor we ongeëvenaarde connectiviteitsoplossingen kunnen bieden voor zowel bedrijven als consumenten.”
Voor elk wat wils
DIGI Mobile start met een pakket op maat van de meeste behoeften van de mobiele gebruiker, met een prijs van 5 euro/maand voor 15 GBytes data (DIGI Mobile Light). Voor bijna 75% van de Belgen (BIPT – december 2023) biedt het DIGI Mobile Light-abonnement voldoende data om verbonden te blijven en te genieten van al hun dagelijkse activiteiten – zonder zich zorgen te hoeven maken over een tekort aan data.
DIGI Fiber zorgt voor een stabiele internetverbinding en ultrasnelle downloadsnelheden tegen een onklopbare prijs. Het breedband glasvezelinternet kan worden aangekocht voor 10 euro/maand voor 500 Mbps (DIGI Fiber Essentials), 15 euro/maand voor 1 Gbps (DIGI 2 Fiber Max) en 20 euro/maand voor 10 Gbps (DIGI Fiber Ultimate), met gratis installatie en wifi inbegrepen. Voor een extra snelle en betrouwbare verbinding, vooral in grote huizen met meerdere gebruikers, maakt DIGI Fiber gebruik van WiFi 6-technologie, met WiFi 7 binnenkort beschikbaar voor de 10 Gbps-service.
De uitrol van DIGI’s eigen glasvezel- en mobiele netwerken onderstreept het engagement voor betaalbare, kwaliteitsvolle telecom voor iedereen. DIGI Belgium wil zijn fibernetwerk uitbouwen om binnen de vijf jaar 2 miljoen huishoudens te bereiken. Jeroen Degadt, general manager van DIGI Belgium, deelt zijn enthousiasme over de lancering: “We zijn op een missie om telecom betaalbaar te maken voor alle Belgen”, zegt hij. “Door onze eigen netwerken te ontwerpen, te testen en te bouwen, zorgen we voor maximale efficiëntie en geven we die besparingen door aan onze klanten. Deze lancering is een eerste stap in het leveren van diensten van topkwaliteit tegen een eerlijke prijs.”
Versterking van de digitale infrastructuur
België is voor de Roemeense telecomspeler het vijfde land waar de DIGI Group aanwezig is. “Door gebruik te maken van onze internationale schaal en expertise, zetten we ons in om een geavanceerd glasvezel- en mobiel netwerk in België te ontwikkelen en in het land te investeren voor de lange termij, aldus Valentin Popoviciu, uitvoerend directeur van DIGI Communications
Mitch De Geest besluit: “Met de komst van DIGI introduceren we niet zomaar een telecomoperator; we geven de telecomindustrie in België een nieuwe vorm. Deze mijlpaal illustreert onze toewijding om connectiviteit toegankelijker, betrouwbaarder en betaalbaarder te maken dan ooit tevoren.”