“Het is onze missie om de transitie van krom en schuin liggen naar recht en horizontaal liggen, te versnellen”, vertelt Lierenaar Douwe Van Bostraeten. YUNO was al aanwezig in zo’n dertig zorgwinkels en ging aan huis voor advies op maat. “De meeste beddenwinkels bevinden zich op drukke banen aan de rand van de stad. Met de YUNO pop-up winkels willen we meer beleving brengen. Het een plek waar iedereen kan binnen wandelen en advies krijgt over z’n slaaphouding.”
Begin deze maand openden hij en zijn vader Peter hun eerste vaste winkel in het centrum van Lier, waar ze ook al hun eerste pop-up hadden.
Lees ook: YUNO opent flagship store in Lier en kondigt nieuwe winkels aan
Volledig gepersonaliseerde matrassen
Die slaapoplossing werd ontwikkeld in samenwerking met Costum8, een spin-off van KU Leuven. Het is een matras die aanpasbaar is tot meer dan zesduizend verschillende combinaties om mensen echt een matras op maat aan te bieden. Om 100 procent correct te kunnen liggen, moet een matras aanpasbaar zijn aan de heupen, taille en schouders, afhankelijk van lengte, gewicht, leeftijd, gender en slaaphouding. De YUNO-matras bestaat daarom uit een vast onderdeel, met inwisselbare stukken voor schouders, heupen en taille.
“Bij YUNO staat het slaapcomfort van onze klanten op de eerste plaats”, besluit vader Peter. “We zien onszelf dan ook niet als matrassenverkopers, we verkopen geen product maar een service.” In de pop-up store in Wijnegem kunnen klanten dan ook terecht voor een opmeting om de juiste matrascombinatie te bepalen, met specifieke aandacht voor mensen met klachten als scoliose of hernia.