“Pedro is een whisky met florale tonen, een subtiel zoete smaak en een lange, fruitige afdronk. Je ontdekt er aroma’s in van kokos en pecannoot, met hints van marsepein, honing, piment en rijpe appels”, klinkt het
Deze whisky heeft eerst gerijpt in een mix van Bourbon- en Anker-vaten en kreeg daarna bijna twee jaar lang een verfijnde finish op Amerikaanse eikenhouten Vermoutvaten. Deze vaten werden eerder gebruikt voor de rijping van Spaans vermout, gemaakt van Pedro Ximénez druiven. “Volgens de legende bracht Pedro Ximénez, een soldaat van Keizer Karel V, deze druiven ooit van het Duitse Rijndal naar Spanje.”
Vernieuwd design
Aansluitend met de verhuizing van de stookactiviteiten van Stokerij De Molenberg in Blaasveld naar de brouwerijsite van Het Anker in Mechelen, kreeg de fles een lichtjes aangepast design ten opzichte van de vorige tien jubileumedities.
Het wapenschild ter hoogte van de hals van de fles is geüpdatet, met een verwijzing naar de historische band met De Molenberg. Voortaan wordt de whisky uitgebracht onder de naam Gouden Carolus in plaats van Stokerij De Molenberg. Daarnaast beeldt het icoontje aan de voorzijde nu de nieuwe brouwerij- en distilleerderijsite af, in plaats van de oude locatie. Bovendien prijkt de naam nu prominent op de voorkant van de fles.
Lees ook: Jarenlang zat iconische reclameschildering Het Anker verstopt, maar Stijn herstelt ze in ere
Pedro is sinds 23 november verkrijgbaar in België en Nederland, bij geselecteerde drankenhandels en slijterijen, evenals in de vernieuwde brouwerijwinkel van Het Anker in Mechelen en online via de officiële webshop.