IJsboerke Le Gateau Foto: IJsboerke

IJsboerke en Jules Destrooper ontwikkelen samen ‘Le Gâteau’: “IJstaart combineert het beste van beide merken”

De Kempense ijsmaker IJsboerke en de West-Vlaamse Biscuiterie Jules Destrooper introduceren ‘Le Gâteau’. Deze luxueuze ijstaart combineert het beste van beide merken.

Het botert duidelijk tussen Jules Destrooper en Ijsboerke. ‘Le Gâteau’ is niet de eerste samenwerking tussen de Kempense ijsmaker en de West-Vlaamse biscuiterie. De twee werken al geruime tijd succesvol samen. In 2009 introduceerden ze ‘La Galette’  en eerder dit jaar lanceerde IJsboerke ook de één-literdoos ‘Jules Destrooper Almond Thins & Speculoos’.

Lees ook: IJsboerke lanceert drie Belgische innovaties

En nu is er dus een nieuwe ijstaart. In ‘Le Gateau’ wordt het romige speculoos- en karamelroomijs van IJsboerke gecombineerd met uniek roomijs op basis van de authentieke Jules Destrooper Natuurboterwafel, knapperige stukjes speculaas en afgewerkt met een fluweelzachte karamelsaus. De ‘kers op de taart’ – of beter gezegd ‘chocolade op de taart’ – zijn de chocoladekorrels en twee chocolaatjes bovenop de ijstaart: een in de vorm van een IJsboerke-camionneke en een in de vorm van een Natuurboterwafel. Een speelse knipoog naar de twee merken.

Extra feestelijk

“Het idee om een nieuwe ijstaart op de markt te brengen, speelde al langer bij IJsboerke. Liefst één die extra feestelijk is, maar waarvan het hele jaar door genoten kan worden. Deze elegante ijstaart, die de verfijnde smaak van Jules Destrooper-koekjes combineert met romig IJsboerke-ijs, biedt daarop het antwoord. Kortom, niet alleen een eindejaarstaart, maar eentje om elke gelegenheid mee te vieren”, aldus Jef Segers, Commercieel Manager bij Belgian Icecream Group, het bedrijf achter het merk IJsboerke.

Lees ook: Natuurboterwafel van Jules Destrooper uitgeroepen tot ‘Het Product’ van West-Vlaanderen

“Wij zijn opnieuw ontzettend blij samen te mogen werken met IJsboerke. Zij dragen, net zoals onze bakkers bij Jules Destrooper, respect voor smaak, ingrediënten en traditie hoog in het vaandel”, meent Ives Depoortere, CEO van Biscuiterie Jules Destrooper.