Made in Awards Glenn Sebregts van BelOrta mocht de prijs in ontvangst nemen van de hoofdredacteur van Made In, Frederik De Swaef. Foto: Joren De Weerdt

Brainboosters van BelOrta verkozen tot Hét Product Made in Mechelen: “Blij om deze prijs in onze thuisbasis binnen te halen”

Brainboosters van BelOrta is dinsdagavond verkozen tot 'Hét Product Made in Mechelen'. De onderneming uit Sint-Katelijne-Waver wist met de gezonde tussendoortjes het publiek en de jury te bekoren. "Wij zijn heel blij om deze prijs in onze thuisbasis te kunnen binnenhalen", reageert Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie van BelOrta.

Nieuwsplatform Made in ging de voorbije weken op zoek naar hét product gemaakt in de regio. Uit 200 inzendingen selecteerde een jury twintig kanshebbers in de zeven regio’s. Een grote stemronde met maar liefst 70.000 stemmers leverde per regio vijf genomineerden op. De vijf Mechelse kanshebbers waren de Bionic 4.0 aanhangwagen van BCW nv (Berlaar), bedrukte babybody’s van Babber (Mechelen), de Brainboosters van BelOrta (Sint-Katelijne-Waver), herbruikbare pizzadozen van Boemerang (Mechelen) en de granola van Boost (Mechelen). Een jury, bestaande uit de winnaars van vorig jaar, de redactie en professor Rudy Aernoudt, beoordeelden de deelnemers.

BelOrta viel met hun Brainboosters in de prijzen. “Een gemeenschap van een duizendtal lokale telers, waaronder veel landbouwers en tuinders uit de regio Mechelen, die met hun verse producten onze eettafels en onze gezondheid een boost geven. BelOrta heeft met zijn originele initiatieven, zoals de gezonde snoeptomaatjes Brainboosters, een prachtige manier gevonden om jongeren te stimuleren voor gezonde snacks te kiezen”, zo introduceerde Bieke Ilegems de winnaar aan het publiek.

“Wij zijn heel blij. Zeker om de prijs in onze thuisbasis te kunnen binnenhalen. Er hebben heel veel mensen aan meegewerkt, maar vooral mijn collega Kristof heeft de campagne getrokken”, aldus Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing & Externe Communicatie van BelOrta. En of het team van BelOrta straks een lekker ‘Brainbooster’-tomaatje gaat eten om te vieren? “Uiteraard!”

Lees ook: HET PRODUCT. Brainboosters van BelOrta: “We willen studenten stimuleren gezond te eten tijdens de examenperiode”

De vijf geselecteerde ondernemers werden dinsdagavond voorgesteld tijdens de feestelijke awardshow in de compleet vernieuwde en gerestaureerde Predikherenkerk in Mechelen. In aanwezigheid van onder andere Vlaams Minister Jo Brouns, Jan Remeysen (CEO BASF), Véronique Goossens (hoofdeconoom Belfius), Inge Neven (CEO VITO), Karla Basselier (CEO Fedustria) en juryvoorzitter prof. Rudy Aernoudt werd BelOrta bekroond met dé titel.

BelOrta wil met de Brainboosters studenten tijdens de examenperiodes stimuleren om gezond te eten. De tussendoortjes zijn in een ‘Einstein’-jasje gestoken om jongeren te inspireren het beste in zichzelf naar boven te halen. De reeks is begonnen met snoeptomaatjes, vorig jaar voegde BelOrta er nog twee varianten aan toe: snackpaprika’s en blauwe bessen. BelOrta is een coöperatie van, voor en door telers, gevestigd in Sint-Katelijne-Waver. Met meer dan 1.200 telers over België en Nederland en 500 medewerkers zorgt het elke dag voor verse groenten en fruit voor de consument.