Het is niet de eerste keer dat De Gouden Kooi in de prijzen valt. Ze mochten ook al zeven keer op rij de ‘Travellers’ Choice’-award van TripAdvisor in ontvangst nemen en schopten het tot in de top 5 van de prestigieuze TERPECA-awards, waardoor ze zich tot de beste escape rooms ter wereld mogen rekenen.
Lees ook: Escape rooms De Gouden Kooi al voor de zevende keer bij beste attracties wereldwijd
“Wij zijn enorm blij met deze prijs. Anders dan voorgaande prijzen die we mochten ontvangen voor onze escape rooms, is dit een waardering voor de aanpak van onze hele customer journey. Het gaat niet enkel over de ervaring in onze escape room zelf, maar ook daarbuiten”, zegt Jan Gheyle, CEO van De Gouden Kooi. “De klantenervaring bestaat uit alle touchpoints zowel voor, tijdens als na het escape spel. Al die momenten krijgen bij ons de nodige aandacht: we bekijken intern hoe we de klantenervaring telkens weer kunnen verbeteren en zorgen ook voor interne opleiding en kennisdoorstroming naar onze vaste medewerkers en de vele jobstudenten.”
Meer dan 30 kandidaten
De Gouden Kooi werd tijdens deze eerste editie zoektocht naar het meest klantgerichte bedrijf van Mechelen uit meer dan 30 bedrijven uitgekozen door een vakjury. De wedstrijd werd georganiseerd door Customerry. Sarah Keppens, klantbelevingsexpert en zaakvoerder van Customerry, legt uit: ”Wij staan ondertussen 5 jaar gekend als partner voor klantgerichte oplossingen op maat van KMO’s. Wie mij of het bedrijf kent weet dat ik een enorm groot hart heb voor lokaal ondernemen. Het zijn net onze KMO’s, die vaak verrassend innovatieve manieren bedenken om hun klantbeleving te professionaliseren. Ik broedde al lang op een manier om deze ondernemingen het podium te geven dat ze verdienen en lanceerde daarom deze wedestrijd.”
Lees ook: Out of Office met Sarah Keppens (Customerry): “Politici moeten doen wat elke ondernemer ook moet doen”
“Zowel ik als een onafhankelijke vakjury van andere klantbeleving experten, waren verrast om te zien hoe doortastend dit bij De Gouden Kooi aangepakt wordt”, licht ze de winnaar toe. “We zien vaak veel goede voornemens, maar bij De Gouden Kooi slagen ze er in om dit hands-on te laten doorstromen naar de hele organisatie met concrete acties: hun fameuze ‘10 geboden’, die het hele team duidelijk maakt hoe klanten ontvangen en begeleid moeten worden, continue en structurele klantenbevraging, bevraging en betrokkenheid van het eigen personeel, een organisatiestructuur en -cultuur om met die feedback effectief aan de slag te gaan, een vaste interne opleidingsstructuur, zich niet beperken tot het product zelf, maar dat veel breder bekijken, … En dat allemaal bovenop het feit dat het product zelf ook van internationale topkwaliteit is.”
De Gouden Kooi wint naast de erkenning ook een daguitstap naar De Efteling mét nog een extraatje, maar wat dat is, blijft tussen de winnaars & het team van Customerry.