Pre-Loved Archive H&M Foto: H&M

H&M kiest Bleckmann voor de online lancering van de Pre-Loved Archive collectie

Internationaal modemerk H&M heeft Bleckmann, dat een logistiek centrum heeft in Grobbendonk, gekozen voor de online lancering van de Pre-Loved Archive collectie.

De Pre-Loved Archive collectie, oftewel een serie limited edition re-releases, viert twintig jaar H&M designersamenwerkingen en biedt shoppers de mogelijkheid om iconische Pre-Loved items te kopen uit de zogeheten back catalogue van het merk. Denk daarbij aan samenwerkingen met Karl Lagerfeld, Versace, Kenzo en vele andere bekende modehuizen.

Na een wereldwijde lancering in de winkels is de Archive Pre-Loved collectie onlangs in Europa online uitgebracht op HM.com. De expertise van Bleckmann op het gebied van fashionlogistiek was van vitaal belang om dit ambitieuze initiatief te realiseren. In nauwe samenwerking met de operationele en duurzame teams van H&M hebben de experts op het gebied van circulaire mode van Bleckmann, een vernieuwingsoplossing op maat ontwikkeld. Dit eigen proces stelde hen in staat om een brede selectie van de gebruikte H&M-kledingstukken te herstellen, klaar voor wederverkoop op de e-commercesite van H&M.

De Pre-Loved Archive-campagne is Bleckmann’s tweede samenwerking met de H&M Group om circulaire mode te promoten, na de samenwerking met H&M’s merk COS. COS Restore, het assortiment tweedehands kleding van het merk, is momenteel verkrijgbaar op locaties in heel Europa.