Op de Mechelse Schoenmarkt staat een standbeeld om de Bourgondische prinses en landvoogdes in ere te houden, maar Kartouch wekte haar tot leven voor haar nieuwe campagne met Visit Mechelen. Margareta van Oostenrijk is namelijk een van de belangrijkste figuren uit de Mechelse geschiedenis. Onder haar voogdij kende de stad een bloeiperiode als gerechtelijke en bestuurlijke hoofdstad van de Nederlanden.
In de videocampagne van Kartouch wandelt Margarete opnieuw door Mechelen. Als een toerist navigeert ze door het Mechelen van nu, goed voor geschiedenis, cultuur, maar ook nieuwe ontdekkingen. De lancering van de campagne gaat gepaard met het aanbod van Visit Mechelen om de renaissance in de stad en bij uitbreiding ook de rest van Vlaanderen te ontdekken.
“Visit Mechelen wil meer bezoekers naar de stad trekken. Met deze campagne worden bezoekers op een toegankelijke manier terug meegenomen in de tijd”, klinkt het. “We streven om de oude en moderne tijd met elkaar te verbinden door middel van ons hoofdpersonage. De focus ligt op het contrast tussen moderne technologie en de Renaissance-periode.”
“Een belangrijk aspect van deze campagne is de schaalbaarheid en het internationale bereik ervan”, verduidelijkt Sil Schoofs, managing director van Kartouch. “De videocampagne werd ontwikkeld in maar liefst vijf talen. Hierdoor wordt de rijke geschiedenis van Mechelen toegankelijk gemaakt voor een breed en divers publiek, zowel binnen als buiten Vlaanderen. Daarnaast is de campagne geoptimaliseerd voor verschillende sociale kanalen.”