Evenementen organiseren om geld in te zamelen is een tijdrovende bezigheid, dat kunnen heel wat scoutsgroepen en verenigingen ongetwijfeld beamen. Eventalix speelt hierop in door niet alleen een platform te bieden voor het beheren van inschrijvingen en bestellingen, maar nu ook voor het vereenvoudigen van het betalingsproces.
Betalende functionaliteiten
Eventalix biedt een gebruikersinterface die het eenvoudig maakt om online inschrijvingsformulieren te creëren en nu dus ook om beveiligd betalingen te beheren. De basisversie van het platform blijft gratis, al zijn er de voorbije maanden extra betalende functionaliteiten toegevoegd om het beheer van evenementen verder te vereenvoudigen.
Lees ook: Start-up Eventalix maakt feestjes organiseren gemakkelijker
Zo is er bijvoorbeeld de ‘waiter-service’ om tijdens het event bestellingen aan de tafel op te nemen, die worden vervolgens doorgegeven aan de bar of keuken en automatisch toegevoegd aan de rekening van de klant. De komende maanden zal Eventalix nog meer functionaliteiten toevoegen om het beheer van de evenementen te vereenvoudigen.
Europa veroveren
Het platform is beschikbaar in het Nederlands, Frans, en Engels, en op mobiele apparaten. “Zo streven we ernaar in heel Europa de kampioen te worden voor lokale verenigingen die evenementen willen organiseren, van mosselfestijnen tot kerstbomenverkoop”, klinkt het.
Eventalix werd opgericht door ervaren IT- ingenieurs Michel Verbist, Kris Bollens en Geert Vandezande. Initieel ontwikkelden ze de tool gewoon voor hun toenmalige scoutsgroep. Intussen wordt het platform gebruikt door 2500 verenigingen en heeft het bijgedragen aan het succes van duizenden evenementen met meer dan 2,5 miljoen euro inkomsten voor de verenigingen.