Inetum werd opgericht in de jaren 1970 en biedt intussen digitale diensten aan in negentien landen, waaronder belangrijke markten als Frankrijk, Spanje, Portugal en België. In tegenstelling tot veel concurrenten kiest Inetum voor een persoonlijke aanpak en gebruikt het industriële en offshore capaciteiten via expertisecentra in Noord-Afrika, Latijns-Amerika, India en Oost-Europa. Met ambitieuze plannen om in 2026 tot de top vijf digitale dienstverleners in Europa te behoren, richt Inetum zich op innovatie, internationale groei en duurzaamheid, zowel via economische bijdragen als een sterk sociaal verantwoordelijkheidskader.
Media-aanwezigheid versterken
Inetum zocht een PR-partner om zijn zichtbaarheid op de Belgische markt te vergroten en zijn relaties met nationale en regionale media en IT-publicaties te verbeteren. Het doel is om belangrijke doelgroepen, met name CIO’s, te bereiken en zo de positionering van Inetum te versterken. Na een competitief pitchproces koos Inetum voor TEAM LEWIS om persberichten te verzorgen, mediarelaties te onderhouden en, indien nodig, crisiscommunicatie aan te bieden.
“We zijn enthousiast om samen te werken met TEAM LEWIS. Hun uitgebreide, lokale kennis is een groot voordeel in onze interactie met de Belgische media. Hun proactieve benadering sluit perfect aan bij onze doelstelling om ons te onderscheiden in een concurrerende markt”, vertelt Katrien de Raijmaeker, Communications Manager bij Inetum. “Het team is altijd op de hoogte van de laatste trends in de sector en reageert snel op actuele gebeurtenissen, wat ervoor zorgt dat we relevant en zichtbaar blijven. We hebben er vertrouwen in dat TEAM LEWIS de juiste partner is om ons merk en onze media-aanwezigheid te versterken.”
Het PR-bureau start de samenwerking met een strategische workshop om het verhaal van Inetum vorm te geven en af te stemmen op hun communicatiedoelen. Vervolgens zal TEAM LEWIS een uitgebreid communicatieplan ontwikkelen en uitvoeren. Door mediatrainingen te geven aan het managementteam van Inetum België, inclusief de general manager, zorgen TEAM LEWIS en Inetum voor een consistente en effectieve interactie met de pers.
“Inetum’s reputatie als leider in innovatieve digitale oplossingen maakt hen een spannende klant voor ons. We zijn trots om hen strategisch en operationeel te ondersteunen, zodat we hun profiel op de Belgische markt kunnen versterken. Ons team kijkt ernaar uit om hun expertise te tonen en bij te dragen aan hun voortdurende groei en succes in deze competitieve sector”, besluit Delphine De Pauw, Managing Director van TEAM LEWIS België.