kelloggs mechelen Foto: Stijn Van de Sande

Kellanova start samen met Mechelse basketploeg sensibiliseringscampagne rond voeding en sport

"Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag", het is een zegswijze die we wel allemaal kennen. Maar uit diverse onderzoeken blijkt dat het ontbijt ook de meest overgeslagen maaltijd van de dag is en dat zorgt voor vermoeidheid, concentratieproblemen en meer kan som ziek te worden. Daarom zet multinational Kellanova samen met Kangeroes Basket Mechelen een sensibiliseringscampagne op. Op die manier wil de uitbater van de Mechelse Pringles-fabriek zich meer lokaal verankeren.

“We zijn blij om samen te werken met de Kangoeroes Basket Mechelen in dit nieuwe avontuur. Dit partnerschap versterkt onze banden met de lokale gemeenschap, die al zijn opgebouwd rond onze Pringles-fabriek in Mechelen. Samen bundelen we onze respectieve expertise in sport en voeding om kinderen te stimuleren goed voor hun lichaam te zorgen, zowel qua voeding als door sportieve activiteiten, en zo een dagelijkse routine te ontwikkelen. Door samen te werken met de Kangoeroes, een club die onze waarden deelt, hopen we een positieve en duurzame impact te maken op het welzijn van jongeren in de regio,” verklaart Luc Houben, General Manager van Kellanova Benelux.

Sportstages

Concreet gaat het op negen stageperiodes tussen oktober 2024 en augustus 2025. Deze stages worden geleid door basketprofessionals en voedingsdeskundigen, en bieden jongeren de kans om te profiteren van een programma dat sport en gezonde voedingsgewoonten combineert. De deelnemers krijgen de gelegenheid om hun basketbalspel te ontdekken of te perfectioneren, terwijl ze teamwork en de mentaliteit van teamsporten ontwikkelen.

Deze samenwerking ligt in het verlengde van de aanhoudende inspanningen van Kellogg’s, dat sinds 2022 al samenwerkt met de Amerikaanse basketorganisatie NBA om een gezonde balans tussen voeding en sport te bevorderen, en maakt ook deel uit van haar ‘Better Days-belofte’. Daarmee wil het bedrijf tegen 2030 een positieve impact hebben op het leven van 4 miljard mensen door in  te spelen op welzijn, hongersnood, duurzaamheid en inclusie.

In België doet het bedrijf dat onder meer door sinds 2006 de Voedselbanken te ondersteunen en richtte het vijftien jaar geleden de Breakfast Clubs op om kinderen een evenwichtig ontbijt te geven voor de start van de schooldag. Daarnaast blijft het bedrijf werken aan lokale initiatieven om de ecologische voetafdruk van de productiesite in Mechelen te verkleinen, waar de Pringles-fabriek sinds 1995 is gevestigd.