De Hotshot-challenge is een concept van het HR- en marketingteam. Ze lanceerden eerder dit jaar al een aanwervingscampagne met Dominique Persoone – om de juiste Persoone te vinden – en slaan nu opnieuw de handen in elkaar voor een gedurfde smaakbom voor het goede doel. De Hotshot is een luciferdoosje met daarin 4 lucifervormige pralines waarvan 1 pikante, maar je kan die alleen vinden door te proeven. Een chocoladeroulette dus.
“Het Hotshot-concept startte heel toevallig met een grapje van een collega”, aldus de firma. “We waren – zoals wel vaker – aan het genieten van chocolaatjes terwijl we de smaken probeerden te raden. Collega Stijn grapte dat we moesten opletten van de pikante exemplaren. Er ging meteen een lampje branden. De Hotshot was geboren. We gaan 1966 doosjes verkopen aan familie en vrienden, want dat is het jaartal waarin ons warm familiebedrijf werd opgericht. Dat moet zorgen voor een stevige opbrengst voor De Warmste Week.
Een Heatwave met 20 vurige challenges
De Hotshot is slechts één van de 20 uitdagende acties die Callens organiseert binnen hun 10-weekse Heatwave-campagne, volledig in het teken van De Warmste Week. Tijdens deze campagne halen de medewerkers geld op met allerlei sportieve, creatieve en gedurfde uitdagingen. De andere 19 challenges zijn onder meer:
· Sportieve uitdagingen zoals wandelen, 2.000 km lopen en 10.000 km fietsen
· Creatieve projecten waaronder het vormen van een ‘Band of Fire’ met collega’s en het ontwerpen van een vuurkorf
· Vrijwilligerswerk, bomen planten en bloed doneren
· Spannende uitdagingen zoals over hete kolen lopen, een vliegtuig met Callens-spandoek laten overvliegen en BV’s een motiverend woordje laten inspreken voor de collega’s
Worden er minstens 15 van de 20 challenges afgeklopt, dan komt de directie naar eigen zeggen met een unieke tegenprestatie.
Bedrijf van waarden
Callens staat bekend als een warm familiebedrijf. Als ‘family of fire’ wordt veel waarde gehecht aan verbondenheid en zorg voor elkaar, zowel op de werkvloer als daarbuiten. “Daarom willen we tijdens De Warmste Week ons steentje bijdragen in de strijd tegen eenzaamheid, een probleem dat steeds meer mensen treft”, laat de directie weten. “Met onze Heatwave en de daarbij horende challenges willen we niet alleen geld inzamelen, maar ook het bewustzijn vergroten over het belang van sociale verbinding. Onze medewerkers zetten zich met hart en ziel in om een verschil te maken – en we hopen dat onze vurige inzet anderen inspireert om hetzelfde te doen.”