De Sweet Lizzy-appel, die de populaire Pink Lady vervangt, markeert een belangrijke stap naar duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. De Pink Lady is bekend om zijn constante beschikbaarheid gedurende het hele jaar, wat mogelijk wordt gemaakt door de wereldwijde teelt en distributie. Doordat de appels niet in hun natuurlijke seizoen worden geoogst en vaak lange afstanden moeten afleggen, kan de versheid en smaak van de appel in gevaar komen. De ‘Sweet Lizzy’ appel daarentegen, wordt geoogst op het moment dat hij op zijn best is, in het zuiden van Haspengouw, wat resulteert in een veel rijkere en intensere smaakervaring.
Nicolas Goffin, de teler van de ‘Sweet Lizzy’, vertelt trots: “Dit is een nicheproduct, exceptioneel, en iets totaal anders dan de klassieke appels die je overal vindt. We hebben veel zorg en aandacht besteed aan de teelt van deze appel om een unieke smaakbeleving te garanderen.”
“Wij zijn trots om de ‘Sweet Lizzy’ appel aan onze klanten te presenteren,” zegt Annemie Van Eepoel, zaakvoerder van Lizzy’s Nieuwe Oogst. “Deze appel belichaamt de kwaliteit en versheid waar we voor staan. Het feit dat deze appel naar onze winkel is vernoemd, maakt het nog specialer!”