De actie is ‘De Warmste Brouwerijbezoeken’ gedoopt en is een idee dat bij brouwerij Het Anker in Mechelen, waar de Gouden Carolus wordt gebrouwen, is ontstaan. “Belgische brouwerijen staan niet alleen voor kwaliteit en vakmanschap, maar ook voor solidariteit en maatschappelijke betrokkenheid”, zegt Michaël Cordie van Het Nest.
Lees ook: Hét product Made in Kempen: Dit zijn de 20 genomineerden voor onze award!
Door dit evenement willen de Belgische brouwers hun sociale functie in de samenleving nogmaals onder de aandacht brengen. “Belgisch bier brengt al eeuwenlang mensen samen. Vrienden en familie, maar ook mensen die elkaar nog niet kennen. Of het nu op café, in een restaurant, bij mensen thuis of in de brouwerij zelf is, Belgisch bier is aanwezig in elke gemeente en ondersteunt het lokale sociaal, culturele en sportieve leven.”
Het Nest en de andere deelnemende brouwerijen openen zondag 1 december de poort naar de brouwerij tussen 13 en 18 uur. Een toegangsticket kost 10 euro en de opbrengst gaat naar een goed doel van De Warmste Week.