Als totaalpartner in industriële bouw- en renovatieprojecten, met thuisbasis in Herentals, is de onderneming actief in heel Vlaanderen en ver daarbuiten. De slogan ‘We build your future industry as the safest contractor’ onderstreept het DNA van het bedrijf, en maakt meteen ook duidelijk dat veiligheid hierbij centraal staat. Met het kompas gericht op deze bedrijfswaarden, maar zoekende naar een manier om de boodschap in alle lagen van de organisatie te integreren in functie van veiligheid en welzijn op de werkvloer, pakt Group Suerickx uit met de bewustmakingscampagne ‘We are industry safety’.
“Met ruim 100 zijn ze, de Superickxen, zoals wij onze medewerkers noemen. Allemaal kraks in hun vak”, zegt Christophe Suerickx, zaakvoerder van Group Suerickx nv. “De Superickx-helden zijn dan ook de mascottes van onze bewustmakingscampagne die wij presenteren tijdens de ‘Europese Week voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk’. De veiligheidscampagne krijgt concreet vorm via interne communicatiekanalen: van creatieve nudges, over 2D-animatievideo’s tot quizjes. De bedrijfsmascottes – de Superickxen dus – sporen op een positieve manier aan tot veilig en gezond werkgedrag.”
“We merken nu al dat de boodschap tot leven komt”, stipt Christophe Suerickx aan. “Toch is het niet zomaar een campagne, het zijn zorgvuldig samengestelde tools die informeren, opleiden en evalueren. Onze acht life saving rules zijn dé basis voor een veilige werkomgeving en samen maken we onze belofte van ‘Safest Contractor’ waar. Daarnaast heeft Group Suerickx uiteraard medewerkers in huis met de vereiste certificaten die handelen in overeenstemming met de wettelijke normen en kwaliteitsgaranties. Zo garanderen we niet enkel de veiligheid van onze medewerkers en de medewerkers van onze klanten maar ook de uiteindelijke eindklant en onze omgeving in de breedste zin van het woord.”