Vermeersch Luc NA

Luc Vermeersch lanceert zijn eerste niet-alcoholisch bier in samenwerking met Stichting tegen Borstkanker

RUDDERVOORDE - Met zijn eigen brouwerij (De Leite) in Ruddervoorde lanceerde Luc Vermeersch al ruim tien 'nichebieren'. Het ontbrak misschien nog aan een niet alcoholisch bier, en dat is er nu ook. Tietje NA is de naam. Luc Vermeersch werkt samen met een organisatie die preventie tegen borstkanker promoot. 

De moderne consument kiest bewust”, zegt Luc Vermeersch. “De keuze om wel of geen alcohol te drinken is een afweging die steeds vaker wordt gemaakt op basis van persoonlijke verantwoordelijkheid en de behoeften van het moment. Tietje NA biedt de mogelijkheid om te genieten van een volle biersmaak zonder compromissen. Of het nu gaat om verantwoord rijden, het behouden van focus op een intensieve werkdag, of het bieden van emotionele steun aan vrienden en familie. Tietje NA benadrukt de kracht van het gesprek,  soms over luchtige onderwerpen, maar ook over moeilijke thema’s zoals borstkanker.  Samen een biertje drinken wordt zo ook een moment van oprechte verbinding, waarin vriendschap, zorgzaamheid en dialoog centraal staan.”

Internationale maand tegen borstkanker

Het is niet toevallig dat de lancering van Tietje NA gebeurt in oktober. Oktober staat gekend als internationale maand tegen borstkanker. Tietje NA staat voor meer dan alleen een fris en smaakvol alternatief. Het speelse etiket nodigt uit voor een gesprek met een lach.  Maar wie nauwer toekijkt ziet meer dan een borstje.  De link naar de samenwerking met de stichting  Beautiful After Breast Cancer (BABC – https://beautifulabc.com/nl) inspireert naar meer diepgang. Deze organisatie zet zich in voor bewustwording, preventie en nazorg rond borstkanker.
Luc Vermeersch werkt samen met de Stichting tegen Borstkanker, en staat een deel van zijn opbrengsten af. “Tijdens deze maand zetten we de samenwerking met de Stichting nog eens extra in de verf”, zegt Vermeersch. “Het label krijgt dan ook de kleuren die je terugvindt in het logo van de Stichting. Op de etiket van het bier wordt een en ander ook duidelijk.”

“Vroegtijdige detectie van borstkanker verhoogt de kans op genezing”, zegt Kaat Van De Keer, dagelijks bestuurder bij Beautiful After Breast Cancer Foundation. “Onze samenwerking met Brouwerij De Leite onderstreept het belang van borstkankerpreventie. De lancering van Tietje NA tijdens borstkankermaand sluit perfect aan bij onze missie om vooral jongere generaties bewust te maken.”

Tietje NA is vanaf oktober verkrijgbaar in diverse horecazaken, drankenhandels en via de webshop.

Meer informatie over Tietje NA en onze samenwerking met Beautiful After Breast Cancer vind je op https://tietje.be/ of via de sociale media kanalen.