In zijn flagshipstore schenkt Chalo niet alleen chai en iced teas, maar ook specialty coffee: een kop crossroast met daarnaast een gastrooster van chaipartners over de hele wereld. Ook biedt het merk een uitgebreid menu van zoete en hartige plantaardige snacks van Antwerpse partners (onder andere van Starfish Deli en Nona’s Bakery). De bieren die getapt worden komen trouwens van rechteroever, van de Antwerpse Brouw Compagnie. Zo wil Chalo inspelen op lokale verankering.
Lees ook: Chalo gaat voor groei via crowdlending
Chalo stelt niet alleen de kunst tentoon die het tijdens zijn vele reizen doorheen de jaren verzamelde, maar geeft artiesten ook de kans hun kunst tentoon te stellen aan een muur die daarvoor is bedoeld. Ook kunnen ze een feature krijgen op sociale media en de binnenkort te lanceren podcast van Chalo. Martin Snieders mag als eerste artiest de spits afbijten.
“Toen ik bijna tien jaar geleden Chalo lanceerde, was het al de bedoeling om ooit 360 graden te gaan. Ik wilde een showroom creëren waar baristateams en beslissingsnemers van grote internationale ketens zich thuis voelen, zelf aan de slag kunnen gaan en de eenvoudige bereiding en consistente smaak in levenden lijve kunnen ontdekken”, legt Gita uit. “Maar we verwelkomen ook het grote publiek in onze gloednieuwe hub, want het is duidelijk dat de eindconsument klaar is om de next step of chai te ontdekken!”